Ja, moja viera a LGBT téma

Autor: Milan Brejcha | 23.7.2019 o 18:47 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  990x

Môžem ja ako praktizujúci kresťan súhlasiť s myšlienkou dúhového pride-u? Už v úvode prezradím že nemôžem, ale na druhej strane rád dodám, že to neznamená pohŕdanie týmito menšinami či netolerancia. 

Hriech ako hriech, či? 

Ak sa na spolužitie ľudí rovnakého pohlavia pozerám ako na niečo, čo je proti Bohu, vlastne tým celú situáciu viem odľahčiť. Aj ja robím množstvo vecí, ktoré sú proti tomu, ako to chce Boh. Lebo som človek, tvor nedokonalý vo svojej hriešnosti. Ak sa na túto problematiku dokážeme pozerať touto optikou, zrazu uvidíme nie len to o čom diskutujeme, ale aj to, z akej pozície diskutujeme. Teda ja ako hriešny idem diskutovať o hriechu. Zaujímavé, však? Zrazu nejdem hovoriť o niečom, čo sa ma netýka. Zrazu hovorím o množine niečoho, čo sa ma dennodenne týka. 

 

Biblická pomôcka

Ako kresťan sa chcem svojím životom čo najviac podobať Ježišovi. Preto je dobré sa učiť a pozorvať, ako na situácie reagoval on. 
Keď čítame príbeh, kde farizeji chceli kameňovať ženu prichytenú pri cudzoložstve, môžeme sa čosi priučiť. Farizeji ju chceli ukameňovať, Ježiš sa jej zastal a povedal, nech kamene hádžu iba tí, čo sú bez hriechu. A tak všetci, čo chceli kameňovať odišli. Ježiš jej na záver dodáva: ,,Ani ja ťa neodsudzujem. Choď a už nehreš."

Ježiš touto ženou nepohrdol, naopak, zastal sa jej. Ale treba dodať aj to, že jasne povedal, že hreší. Dokonca ju vyzval, aby tak už nerobila. Keď povedal, že iba tí bez hriechu môžu hodiť kameň, stal sa v tom čase a priestore jediným, ktorý ten kameň hodiť mohol. On mal zrazu tú pozíciu bezhriešneho, ktorý môže súdiť a aj odsúdiť. Zrazu bol v pozícii, do ktorej sa pasujú mnohí diskutéri na sociálnych sieťach. Ale naložil s ňou ináč. Jasne pomenoval hriešnosť, ale človeka neodsúdil. 

Keby som to mal veľmi zjednodušiť, Boh miluje hriešnikov, no nemiluje hriech. A to je dobrá správa, pretože iba vďaka tomu vie milovať aj mňa, hriešnika. 

 

Prijímať ľudí z komunity LGTB ÁNO, legitimizovať ich hriechy NIE

Keď si opäť pomôžem tým, že sa na túto problematiku pozriem trocha viac z výšky, uvidím niekoľko vecí. Fascinuje ma, ako veľmi ľudia vedia rozoberať homosexuálov. Áno, je proti Bohu ak intímne spolu žijú dvaja ľudia rovnakého pohlavia. Zároveň však dodám, že za cudzoložstvo Sväté písmo považuje aj intímny život muža a ženy pred svadbou. A tak sa pýtam možno v Ježišovom ,,tóne": Kto je v tejto oblasti bez hriechu, nech prvý hodí kameňom. A počet diskutérov by sa rapídne znížil. Keď si pripomenieme, že medzi cudzoložstvo patrí pozeranie porna, zrazu sa nám počet diskutérov opäť zníži. Neznamená to však, že tu teraz nemá byť nikto, kto povie: toto je zlé. Pomenovať to nie je absolútne zlé, ale treba to pomenovať takým tónom, ktorý si uvedomuje aj to, v akej pozícii ,,hriešnosti" je v oblasti sexulaity daný kritik. Ježiš prijímal hriešnikov, jedol s nimi za jedným stolom, svojou láskou im odpúšťal a uzdravoval ich. Ale vždy pomenoval to, čo robili proti Bohu, učil ich a vysvetľoval. Jeho napomínanie bolo založené na láske a na tom, že mu na každom jednom indiviuálne zaležalo. Obávam sa, že kritika dnenšých hrdinov diskusií či pochodov, je založená na opačnom princípe. 

Schovávať sa za lásku pre veštkých, inakosť a toleranciu sa mi zdá trocha falošné. Úprimne hovorím, že legitimizovať homosexuálne páry je proti Bohu, mojej viere aj Svätému písmu. Tieto páry tu sú, boli a aj budú. Rovnako ako páry, ktoré spolu intímne žijú pred sobášom. Ani jednej a ani druhej skupine však teraz netreba hľadať legislatívne cesty, ako im to ,,zlegalizovať" pred Bohom. Zdá sa mi trochu zvláštne, že niektorí homosexuáli volajú po sobáši. Ak by šlo o cirkevný sobáš, je to ako keby sme si pred Bohom chceli legimizovať hocičo, čo je v rozpore s Božím slovom. Je to nezmysel. Ak ide týmto ľuďom o veci ako je dedenie či nahliadanie do zdravotnej domunetácie, myslím, že existujú už aj dnes mnohé právne cesty, ako si toto zabezpečiť. Ak by však trebalo mierne upraviť, zákon čisto pre tieto potreby, ako poslanec NRSR by som zrejme zahlasoval za. Bol by som však obozretní, či sa náhodou tým nenápadne ,,nerozširujú hranice" manželstva.

 

Hrdosť? 

Samotné slovo ,,pride" mi príde trocha zvláštne. Byť hrdý na svoj hriech? Naozaj sa aj niektorí kresťania postavili za túto iniciatívu? Som z toho zmätený. Predstava, že hriešnici, ktorých Ježiš stretal, liečil, napomínal, by mu odpovedali: Ale na svoj hriech som hrdý. Nemusím ísť ďaleko, stačí keď sa pozriem na svoj život. Za svoje hriechy sa hanbím, mám z nich výčitky a úprimne ich ľutujem. Aj keď sa k nim vrátim, čo sa stáva, tak ich opäť ľutujem a v modlitbe vyznávam. Ale nie som na ne hrdý. 

 

Jedno veľké ALE

Na záver treba dodať, že hoci by som na dúhový pride nešiel, hoci sa nestotožňujem s jeho myšlienkami, je tu to veľké ALE. Ale ja chápem mnohých ľudí, ktorí tam pochodovali. Štatisticky je na slovensku máličko praktizujújich kresťanov. Teda predpokladám že aj na pochode ich bolo málo. Vačšina ľudí tam nežije svoj život oddane v Kristovi, možno aj neveria že nejaký Kristus existuje. Nemôžem preto od nich očakávať, že budú žiť podľa toho, ako to on vyžaduje. Nemôžu sa riadiť niekým, o kom ani nie sú presvedčení, že existuje. A ak sa tam nejakí kresťania ukázali a súhlasili myšlienkou pochodu, treba si povedať, že to bolo nesprávne. Lebo oni už veria. A Sväté písmo treba brať celé ako je, nie vynechávať časti podľa toho, ako sa mi to hodí. To robili farizeji. My ako Božie deti sa veľmi ťažko vzdávame svojich hriechov. Nie je to však nemôžné. Predtým sa však snažíme na svoj hriech pozerať z rôznych uhlov a dúfame, že z nejakého pohľadu to hriech nebude. Snažíme ho predať ako ,,nehriech". A až po čase zistíme, ak dovolíme Kristovi v našich životoch pracovať, ako detsky sme sa snažili hriech obhajovať. A niektorí ani nie. 

Ak mňa dokáže moja matka milovať s mojimi hriechmi, ak ma dokážu prijímať moji priatelia s mojimi hriechmi, tak aj ja dokážem prijímať homosexuálov. Ale ako u seba viem pomenovať, že čo sú tie hriechy, viem jasne ako hriešny stav pomenovať aj homosexualitu. A nehrajme sa na to, či moje klamanie alebo nenávisť sú horšie alebo menej horšie, ako sex dvoch homosexuálov. Takéto porovnávanie tu už bolo a nedopadlo to dobre. Ak Biblia o niečom hovorí ako o hriechu, tak je to hriech. A každý hriech, od drobného klamstva, cez vraždy, predmanželský sex či intímny styk ľudí rovnekého pohlavia, sú všetko dôvody, prečo Kristus trpel a zomrel na pribitý na kríž. Nikto nikdy netrpel na teba toľko, ako On. 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Kočnerovo sledovacie komando kontra sledoval niekto ďalší

Ľudia od Petra Tótha mali tajné tiene.

Stĺpček Jakuba Fila

Kto sledoval Kočnerovo komando? Bola to SIS?

Chýbajúce odpovede budú naznačovať, že nezlyhala len polícia.


Už ste čítali?